Back from Gothenburg

avvaposelassepose
I spent last week in Gothenburg with my sister Avva and nephew Lasse. Photographing him for the project didn’t go that well, I felt rusty. There are so many other things to take care of now: the move to London, the blog and work. But I helped Avva setting up a blog where she can sell her crocheted shawls, gloves and hats. I also took some photos of them posing with her stuff. Here is the link to her blog

About lottaljungberg

Jag är journalist sedan många år, för några år sedan började jag plugga fotografi och flyttade därefter till London för två år sedan för att plugga en MA i fotojournalistik. Efter London, åkte jag en sväng till Västafrika men nu är jag tillbaka i Stockholm. Här kan du läsa om fotojournalistik och dokumentärfoto, ibland skriver jag även om konstfotografi eller journalistik om jag tycker att det är intressant. Jag mixar med egna bilder, för från början var det här en arbetsblogg, och jag har inte riktigt tid att ha två bloggar. För uppdrag eller printar mejla mig på: ljungberg62@yahoo.se. Jag går normalt efter BLF:s taxa.
This entry was posted in photography and tagged , , . Bookmark the permalink.

5 Responses to Back from Gothenburg

  1. Hej Lotta. Fina bilder: tycker om pojkens ljusa spetsinramade ansikte – och den sv/v är jättehärlig. Det märks att det är någon du står nära.
    Har fått lösningen på länk-gåtan, av Malin! Skicka mig ett mail (se på “Om”) så får du den också.

  2. Det fungerade! Klickade hit mig på ditt namn! Sen kommer nästa utmaning; pingar och trackbacks. Varför kan de inte förklara på ett lätt sätt? Men en dag så…

  3. göran ljungberg says:

    Vilka fina bilder! Hur går det i London, hittade du Tette och bagaget på Heathrow? Här snöar det nästan. Skicka din adress när du får tid!

  4. Anna Ljungberg says:

    Lasse är lik sig. Avva har fått en helt ny karaktär

Leave a Reply

