Nu över till något helt annat

Eller det handlar ju fortfarande om fotografi, men mer efterbehandling. Jag ska börja på Digital stillbild B på Mittuniversitetet om några veckor. Kursen går helt på distans för första gången – och bildbehandling var något vi inte lärde oss på vår kurs, vi antogs kunna det eller lära oss det under kursens gång. Jag kan ju saker lite här och var, men har fortfarande inget vettigt arbetsflöde så jag ser verkligen fram emot kursen, trots att bildbehandling kanske inte är det allra roligaste att hålla på med. Jag övar mig lite i förväg med hjälp av Scott Kelby-boken, dock inte litteratur på kursen. Men matnyttig, att jag har lyckats missa så mycket trots att det är tredje gången jag läser den.

Sedan har jag 100 år efter alla andra äntligen tagit mig tid till att lyssna på Bildradion. Göran Segeholm är skitbra, roliga infallsvinklar och förklarar på ett enkelt sätt.

Mindre roligt är att min blixt verkligen är trasig, batterihållaren och locket måste bytas ut. Den började krångla efter att ha varit utlånad, sedan är den inte använd på ett år och häromveckan när jag plockade fram den igen så gick den inte alls igång. 1500 spänn kostar det att laga det lilla.

About lottaljungberg

Jag är journalist sedan många år, för några år sedan började jag plugga fotografi och flyttade därefter till London för två år sedan för att plugga en MA i fotojournalistik. Efter London, åkte jag en sväng till Västafrika men nu är jag tillbaka i Stockholm. Här kan du läsa om fotojournalistik och dokumentärfoto, ibland skriver jag även om konstfotografi eller journalistik om jag tycker att det är intressant. Jag mixar med egna bilder, för från början var det här en arbetsblogg, och jag har inte riktigt tid att ha två bloggar. För uppdrag eller printar mejla mig på: ljungberg62@yahoo.se. Jag går normalt efter BLF:s taxa.
This entry was posted in photography and tagged , , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

