Mamma på stranden


Det har inte blivit så mycket fotograferande för mig i sommar. Ett heltidsjobb och att flytta tillbaka till Sverige tar tid. Dessutom gillar jag fotoprojekt som tar mycket tid när det gäller funderande och plåtande, de tar ju så klart extra lång tid nu. Men det ska bli ändring på det snart. Under tiden kommer en av de få bilder jag tog i somras, en på min mamma på en av hennes favoritplatser – en hemlig och fin strand i Pitetrakten (nä, ärligt talat kommer jag inte ihåg namnet på stranden).
Jag gillar det bleka ljuset i bilden. Det är underligt att det kan vara så stora skillnader på mitt-på-dagen-ljus i Norrbotten och i Mali, eller hur?:)

About lottaljungberg

Jag är journalist sedan många år, för några år sedan började jag plugga fotografi och flyttade därefter till London för två år sedan för att plugga en MA i fotojournalistik. Efter London, åkte jag en sväng till Västafrika men nu är jag tillbaka i Stockholm. Här kan du läsa om fotojournalistik och dokumentärfoto, ibland skriver jag även om konstfotografi eller journalistik om jag tycker att det är intressant. Jag mixar med egna bilder, för från början var det här en arbetsblogg, och jag har inte riktigt tid att ha två bloggar. För uppdrag eller printar mejla mig på: ljungberg62@yahoo.se. Jag går normalt efter BLF:s taxa.
This entry was posted in photography and tagged . Bookmark the permalink.

2 Responses to Mamma på stranden

  1. anna ljungberg says:

    Jag är ovanligt nöjd med bilden av mig. Men sedan undrar jag om det inte också är ett fint foto alltså ur fotosynpunlkt!
    Mamma

  2. Det är ett jätte jättefint foto.

Leave a Reply

